Laatste dagje Bangkok en Chang Mai - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Laatste dagje Bangkok en Chang Mai - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Laatste dagje Bangkok en Chang Mai

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

22 September 2013 | Nederland, Tilburg

Bloggen als je niet continu een computer tot je beschikking hebt, blijkt moeilijker als gedacht :)! Ik heb dus wat in te halen.

Mijn laatste dagje in Bangkok was erg bijzonder. Net als alle dagen hier eigenlijk heel bijzonder zijn. 's Morgens ben ik met Pon en May naar een Dolphin spot plaats geweest net buiten de stad. Geen dolfijnen maar wel een prachtig uitzicht. Daarna hebben we LaGuan en Pawa (geen idee of ik het goed schrijf) de oom en tante van Pon en May opgehaald en zijn we naar Pak Kret geweest. Een eiland in Bangkok. Hier hebben we een boottocht gemaakt om het eiland. Alle huizen op palen en bijna alles ziet er vervallen uit. Ondanks dat zijn er overal kleine winkeltjes en kraampjes. Bij de verschillende stops is van alles te koop. De vreemdste lekkernijen, de lelijkste kitch en de mooiste hand gemaakte potten. Voor vertrek nog een vrucht gegeten die Durian heet. Die dingen stinken enorm en het is eigenlijk het eerste wat ik gegeten heb, wat ik echt echt niet lekker vind en waarvan ik ook niet begrijp dat mensen het uberhaupt ooit zijn gaan eten...DIE LUCHT! In hotels etc krijg je ook een boete als je de vrucht mee naar je hotelkamer zou nemen... ik bedoel maar. 's Avonds hebben Pon en May me naar het busstation gebracht voor mijn reis naar Chang Mai. Het afscheid was voor mij ontzettend lastig, je weet wat je hebt en niet wat er komen gaat. Maar goed.... dat is met zoveel dingen.

De busreis ging heel voorspoedig. Eigenlijk iets te voorspoedig want om 5u 's nachts stond ik al in Chang Mai. Eerst maar een bakkie gedronken en toen met de TukTuk naar mijn hostel. Deze was nog dicht en ook met inchecken moest ik wachten. Maar op de een of andere manier is dat hier niet iets om je druk over te maken. In het hostel direct wat mensen leren kennen. Gezellig wat gekletst en 's middags met iemand uit mijn Hostel naar het Tiger Kingdom geweest. Heel heel bijzonder om deze fantastische dieren van zo dicht bij te zien en te kunnen aanraken. Ik kan hier helaas geen foto's plaatsen... dus dat volgt later. Maar voor de mensen op fb... jullie hebben al een voorproefje gehad :)! Ik was ontzettend onder de indruk van deze machtige, maar aan de andere kant bijna schattige killermachines. Die avond een biertje gedronken bij het Hostel en lekker op tijd naar bed na een vermoeiende dag.

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt ben ik de stad gaan verkennen. Ze hebben hier zo ontzettend tempels... misschien wel een stuk of twintig binnen een straal van net 1,5 km. Veel van die tempels bezocht en twee sprongen er voor mij echt uit. Een tempel helemaal gemaakt van hout en een tempel met daarachter een hele grote ruine. Heel indrukwekkend. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik nu wel genoeg tempels gezien heb. Tevens mijn reis naar de jungle geboekt. 's Avonds voor het eerst echt even de kroeg in geweest. Heel gezellig en natuurlijk toch weer te laat thuis. Het veradelijke hier met bv de Chang biertjes is dat ze een gemiddeld percentage hebben van 6,4%. Het kan dus zo zijn dat het ene biertje was je drinkt 4% bevat maar de volgende 9%... best link :)!

Vrijdag ben ik om half 9 opgehaald om door de jungle te gaan trekken. Na een korte stop bij een markt anderhalf uur gereden richting de jungle. Het gezelschap bestond uit 10 spanjaarden en ik. Aangekomen in de jungle zijn we allereerst bij de olifanten geweest. Al weer zo'n ontzettend gave ervaring. En wat zijn ze inmens groot. Je weet het en je ziet het natuurlijk, maar je realiseert het je pas echt als je op de rug van een van deze reuzen zit :)! En wat zijn ze ontzettend langzaam als ze gewoon aan de wandel zijn. Ook hier zal ik nog foto's van uploaden als ik weer in NL ben (maar dat duurt gelukkig nog even). Na de olifanten begonnen aan de trek up mountain. Woehieee... was dat even zwaar. 4 uur vol bergop. Maar o wat was het het waard. En o wat is het moeilijk uit te leggen. Alle verschillende soorten bomen, het hoogte verschil en de prachtige uitzichten... alles maakt het zo de moeite waard. Al moet ik wel zeggen dat ik sommige stukken behoorlijk risicovol vond... maar dat doet er nu niet meer toe ;)! Eenmaal boven aangekomen hebben we lekker gegeten. Jammer was dat de spanjaarden, ondanks dat ze heel aardig waren, maar zeer beperkt engels spreken. De gids ging dat gelukkig beter af. Met hem 's avonds gezellig zitten kletsen en van de prachtige omgeving genoten. We sliepen in bamboehutjes. Niet goed geslapen, maar het had wel wat. Na het ontbijt begonnen aan onze tocht bergafwaards. De uitzichten zo mogelijk nog mooier en gezwommen bij een grote waterval. Eenmaal beneden aangekomen nog gebambooraft. Al was het water zo rustig dat het meer een relax boottochtje was. Na deze laatste mooie ervaring weer richting Chang Mai. Doodop, gebroken en meer dan 100% voldaan!

Gisteravond eerst even een dutje gedaan en daarna een Nederlands meisje dat ook hier in Chang Mai verblijft opgezocht. Gezellig wat gegeten en gedronken. Vanavond gaan we naar de weekendmarkt. Die schijnt zo leuk te zijn dat ik besloten heb vandaag nog hier te blijven. Morgen vertrek ik richting Pai. Wat daarna en hoe verder... geen idee, heerlijk! Enige wat ik weet is dat ik misschien op Ko Tao mijn Paddi wil gaan halen.

Tot de volgende blog :)!


  • 22 September 2013 - 08:43

    Mamarian:

    Wat een heerlijke verhalen!! Ik doe mijn ogen dicht en zie het allemaal voor me. Dat maken wij op Cyprus allemaal niet mee. Wlde ezels,honden en katten kom je hier tegen. Ook leuk maar zou best even stukje met je mee willen reizen xxxxxxxxxxx. Veel liefs

  • 22 September 2013 - 08:58

    Jolien Wijermars:

    Wauw, Renée! Wat een mooie verhalen. Ik zit je met plezier een beetje te volgen.... eigenlijk ben ik gewoon enorm jaloers!!!! Ik vind het ook echt dapper van je, zo in je uppie!! Heel veel plezier nog, enjoy!!! Groetjes Jolien

  • 22 September 2013 - 10:37

    Erwin:

    Hey renee
    Het klinkt allemaal supergaaf wat ik er van lees
    Ben er wel een bietje jaloers op haha
    Je maakt nu echt een super tyd mee en het gaat
    super met jou zo te horen
    Echt een stoere en goede keuze om
    in je eentje te gaan ,,, top
    Nog veel plezier ,en ben al benieuwd naar de
    volgende blog x

  • 23 September 2013 - 21:52

    Judith:

    Iedere backpakker beschikt tegenwoordig over een tablet.....gelukkig jij niet. Leuk om je verhalen te kunnen volgen.
    Groet Juud

  • 24 September 2013 - 12:53

    Miriam Haverbeke:

    Zo knap Reneé. Wat een ervaring, en dat allemaal in je eentje. Petje af hoor. Geniet er weer van. Leuk om te lezen wat je meemaakt.
    xx

  • 24 September 2013 - 20:14

    Jac:

    Mooi geschreven Renee! Complimenten voor jou beeldend vertellen! Als of ik er zelf bij ben (was dat maar waar)! Het lijkt mij een 'overdonderend land' als ik jou verhalen lees en je bent er nog maar pas 1.5 week!!Dat beloofd nog wat voor de komende tijd. Ben zeer benieuwd naar jouw volgende belevenissen. Goeie reis en...GENIET volop verder!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 315
Totaal aantal bezoekers 10952

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: