Sawa di cap - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Sawa di cap - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Sawa di cap

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

16 September 2013 | Nederland, Tilburg

Pas twee dagen hier en nu al geen idee waar ik moet beginnen. Gisteren al een korte up date gegeven.. vandaag even een korte aanvulling. Gisteren na mijn berichtje zijn we bij een Thais gezin gaan eten. Ook daar met open armen ontvangen en het eten is super. Voor ons best bijzonder... iedereen zit op de grond. Net zoals er geen bedden zijn en meubels schaars.... maar ik heb niet het idee dat ze het missen. Vanmorgen ben ik met Pon, op de scooter, naar een tempel geweest. Daar koop je dan bloemen, wierook en een stapeltje papiertjes...je begint met het uittrekken van je schoenen en gaat op je knieeen zitten terwijl je de wierook aansteekt. Deze ' schenk' je dan als eerste aan een van de goden, daarna leg je de bloemen in een schaaltje. In de papiertjes zitten kleine goud papiertjes welke je daarna allemaal op verschillende Boedahs plakt. Lastig uit te leggen, maar heel mooi om daar deel van uit te mogen maken. Na Thailand kan ik het jullie iig live in geuren en kleuren vertellen.

Na ons bezoek aan de tempel zijn we wederom bij de oom en tante van Pon en zijn vrouw gaan eten... heel grappig het avondeten was hetzelfde als het ontbijt. Tot nu toe gelukkig helemaal geen last van mijn buik oid... en het eten smaakt me super. Daarna zijn we naar het Grand Palace geweest. Bijzonder indrukwekkend.... en jeetje wat een bling bling. Ik probeer zo snel mogelijk wat foto's te uploaden. We zijn ook nog even bij Eruwan geweest.... een enorme, maar dan ook echt enorme, driekoppige olifant. Super gaaf.

Bangkok is voor mij geen mooie stad, maar een stad met hele bijzondere en mooie plekken. Tot nu toe diep onder de indruk. Zeker ook van de gastvrijheid. Ik blijf morgen nog een dagje in Bangkok.... om 4 uur op om naar een markt te gaan die over een spoorbaan wordt opgebouwd. Een keer of 5 per dag wordt de markt razendsnel opgeruimd en weer opgebouwd als er een trein voorbij komt. Wat we daarna gaan doen.... dat zie ik nog wel! Planning is iig om morgenavond om 20.00u met de bus naar Chang Mai te vertrekken. Dit aangezien er op dit moment geen treinen rijden. 11 Oktober kom ik hier bij deze lieve mensen weer terug en die zullen er voor zorgen dat ik weer veilig op het vliegveld kom.

Ik voel me mega bevoorrecht dat ik niet alleen in Thailand mag zijn, maar er iig tot nu ook echt deel van uit heb mogen maken. Dat voelt heel bijzonder.

Hmm nog niet alle punten van mijn lijstje verwerkt... de rest volgt later!

Veel liefs Renee

  • 16 September 2013 - 17:04

    Noortje:

    Hey meis,

    Dat klinkt allemaal super! En gaaf dat je dit zo van dichtbij allemaal all hebt mogen mee maken.
    We wachten hier met smart op je volgende reisverslag en natuurlijk wat foto's ;)

    Xx Noortje

  • 16 September 2013 - 19:07

    Manon:

    Echt kicken uit jou mond al die bijzondere culturele ervaringen te horen! Zit echt mee te genieten! Love you sis, reis met je mee xxxx

  • 16 September 2013 - 22:24

    Jac:

    Mooi hoe je alles beschrijft! Het is bijna net als of de lezer er zelf bij is. Indrukwekkend en herkenbaar (China) hoe vriendelijk en gastvrij de mensen zijn. Dat zou hier ook niet misstaan. Fijn om te lezen dat je heel veel geniet en ook dat samen met Pon doet. Want alleen is maar alleen in zo'n ver en vreemd land.
    Wij zijn druk bezig met de a.s. verhuizing. Inpakken,opruimen en ook al kennis maken met onze nieuwe buren! Dat was erg leuk en heel erg fijn om te weten dat we goed "terecht komen"! Nog maar twee weken en dan krijgen we de sleutel! Renee heel veel plezier en tot lezens!!

  • 17 September 2013 - 03:50

    Vincent :

    Heej Rene,

    Ik zei toch: in Thailand reis je nooit alleen :)

    Bangkok is altijd effe 2 dagen wennen voor me, maar ik ben er nu 5x geweest, en de stad blijft mij altijd verbazen... It's the city that REALLY doesn't sleep!

    Geniet straks lekker van de natuur als je de stad uit reist, je weet niet wat je gaat meemaken... :)

    X Vin en Jel.

  • 17 September 2013 - 10:45

    Angelique (collega Manon):

    Hey Rene,

    ik vind t doodeng, doe maar voorzichtig!
    Maar wel super kicke zo'n zielenreis op jezelf...

    groetjes Angelique

  • 17 September 2013 - 12:44

    Judith Van Boxtel:

    Beste Renee,

    Ik heb nu net pauze en ben er even voor gaan zitten. Kijken of er nog nieuws is van Renee. Voor mij even een ontspannings- en nieuwsgierig moment om weer even met mijn gedachten ergens anders te zijn en herbelevingen boven te halen (omdat k slechts twee maanden geleden ook in Thailand was).

    Je beschrijft het verbeeldend zodat het makkelijk is kunnen begrijpen wat je meemaakt. Voor mij leuk:-) Bangkok is inderdaad geen mooie stad maar wel waar van alles te zien, beleven is. Ikzelf hou meer van de natuur, cultuur.

    Gaaf dat je mee-eet met een Thais gezin en echt een kijkje achter de schermen krijgt. Best uniek in Thailand omdat alles zo ingericht is op het toerisme, betaald moet worden en afgeschermd van de echte Thaise bevolking. Bijzonder en koester die momenten....maar dat komt wel goed!

    สนุกกับ ด้วยรอยยิ้ม

    Liefs Judith

  • 17 September 2013 - 19:40

    Ron En Marian:

    Hey schat. Wat heerlijk om in Cyprus jou verhaal te mogen lezen. Pff wat een reis met die bus. Maar als je dit leest ben je in de binnenlanden. Geniet lekker mop. Xxxxxx

  • 23 September 2013 - 09:42

    Gerarda:

    Ik doe het je niet na,ook al zou ik jong zijn,daarom geniet ik van jou verhaal.dank je en veel plezier

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 388
Totaal aantal bezoekers 10951

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: