Koh Tao - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Koh Tao - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Koh Tao

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

10 Oktober 2013 | Nederland, Tilburg

Na een verschrikkelijk boottrip aangekomen op het prachtige en vooral gezellige Koh Tao. Ondanks dat het maar een kort boottripje was, was dit tot nu toe de ergste reis die ik gehad heb. De zee was door het slechte weer nogal wild, hierdoor was meer dan 50% van de mensen aan boord aan het overgeven... bah bah. Zelf was ik gelukkig niet zeeziek, maar van de lucht en de geluiden om je heen ga je je niet echt beter voelen haha. Aangekomen op Koh Tao heb ik Stefanie opgezocht die al een dagje eerder naar Koh Tao vertrokken was. Samen hebben we een leuk hotelletje gevonden. Prijzen hier in Koh Tao zijn wel echt sky high vergeleken bij de rest van Thailand.. maar ja wat wil je in zo'n paradijsje. Na een lekker dagje relaxen zijn we 's avonds naar een feestje op het strand geweest. Was weer erg gezellig :)!

Maandag zijn we gaan duiken. Zo ontzettend gaaf en doodeng haha. We hadden twee superleuke en betrouwbare instructeurs die ons eerst door het principe van duiken heen hebben gepraat. Daarna richting de boot waar we ons in ons wetsuit hebben gehesen. Eerst hebben we in de buurt van de kust geoefend met het duiken. Je hebt een aantal skills die je moet kunnen alvorens je echt gaat duiken. Gelukkig ging dat allemaal goed. We zouden vanaf de kust terug duiken naar de boot. Ik dacht dat we in een rechte lijn zouden gaan op misschien een diepte van 1 meter. Het lag echter net iets anders... we zijn direct naar 12 meter gedoken en zijn een dik half uur onder water gebleven. Het is zo gaaf om echt deel uit te maken van de onderwaterwereld. En toch ook best wel spannend. Toen we weer boven kwamen was ik helemaal onder de indruk. Voor onze tweede duik zijn we naar een andere mooie baai gegaan. Deze keer zouden we direct vanaf de boot gaan duiken. Via het ankertouw zijn we afgedaald tot wederom een diepte van 12 meter. Deze keer hebben we maar liefst 47 minuten gedoken. Vet hoor en wat een mooi koraal hebben ze hier. En uiteraard zijn de vissen hier heel erg mooi en ze komen in alle kleuren van de regenboog. Heel indrukwekkend allemaal.

Gisteren nog een snorkeltrip rondom het eiland gedaan. Erg leuk om op die manier meer van dit prachtige eiland te zien. Tevens op een klein eilandje hier vlakbij geweest. Zo mooi.

De rest van de tijd op Koh Tao heb ik lekker gerelaxed, lekker gegeten en gedronken en een leuke tijd gehad met leuke mensen :)! Stefanie is al eerder naar Bangkok vertrokken en ik ben verder opgetrokken met twee jongens uit NL. Hoe grappig... met een van die jongens heb ik op Speco gezeten en we hebben elkaar zeker 6 jaar niet gezien. Hoezo een kleine wereld. Ik heb heerlijk genoten in dit paradijsje en had vanmorgen dan ook niet echt heel veel zin om mijn tas weer te pakken. Maar aan al het goede komt een einde... zo ook aan Koh Tao :)! Op naar Bangkok voor mijn laatste dagje!

Eigenlijk is er nog veel meer te vertellen over Koh Tao... maar dat komt een andere keer :)! De taxi wacht!

  • 10 Oktober 2013 - 12:54

    Manon:

    Dat duiken klinkt echt super! Gaat dat dan snel voorbij zo'n 3 kwartier onder water?
    Wat een kleine wereld dat je daar bekenden tegenkomt! Geniet!
    (ik probeer je thuiskomst te ontwijken in dit berichtje omdat je daar nog niet teveel mee bezig moet zijn)
    Xxxxxxx

  • 10 Oktober 2013 - 16:37

    Marian:

    Jaaaa ik wil ook zo duiken!! Dus ga maar snel sparen. Keigaaf meis geniet nog mar lekker.Ik denk ook nog niet aan je terugreis hoor!Winkwink!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 Oktober 2013 - 21:49

    Jac:

    Lieve Renee, wat zul jij lang kunnen teren op deze geweldige ervaringen! En ja, dat smaakt naar meer! Jammer dat dat niet elk jaar kan? of wel? Ik ben benieuwd nar je verhalen als je weer thuis bent. Heel erg fijn dat je " de foto's dan nog hebt"! Heb je trouwens nog een of meer (korte) filmpjes geschoten? Dat is ook gaaf hoor. Ben benieuwd! Kom je trouwens al weer overmorgen terug??? Zijn de vier weken nu al weer voorbij?! Geniet nog lekker ff verder en hopelijk tot snel ziens in????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 780
Totaal aantal bezoekers 10948

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: