Pai, Chang Mai, Phuket en Ko Phi Ph - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Pai, Chang Mai, Phuket en Ko Phi Ph - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Pai, Chang Mai, Phuket en Ko Phi Ph

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

30 September 2013 | Nederland, Tilburg

Mijn laatste avondje in Pai was super speciaal. Gezellig met Stephanie gegeten en daarna naar een bar geweest ver van de bewoonde wereld. Daar aangekomen bleken er maar een paar gasten te zijn. Daar zit je dan in de middle of nowwhere te luisteren naar live muziek. Het is haast niet uit te leggen... midden op een grasveld hebben ze een overdekttentje opgebouwd en een kleine bar. Wc's zijn minimaal honderd meter lopen en het enige wat je hoort is de live muziek en de rivier. Hier maakt het niet uit hoeveel gasten er zijn.. de show must go on. Eerst speelde er een bandje allemaal rockmuziek, grappig want het engels wordt fonetisch uitgesproken en je hoort dat ze de betekenis niet kennen van hetgeen dat ze zingen. Daarna trad er een jamaicaanse jongen op. Hij kwam bij ons zitten met zijn kruk en zijn gitaar en begon te spelen en improviseren. Zo kreeg iedereen zijn eigen liedje :)! En of je je dan speciaal voelt. Omdat het zo bijzonder was, wel een beetje te laat naar huis gegaan. Dus de andere dag in de bus naar Chang Mai lekker kunnen slapen. Daar had ik afgesproken met een franse jongen die ik eerder in Pai ontmoet had. Gezellig samen gegeten en daarna met een paar andere franse jongens op stap. En of fransen engels kunnen... phieuw! want mijn frans is nou niet echt je van het. Super leuke laatste avond in Chang Mai gehad en in stijl afscheid genomen. 'S morgen vroeg weer op om mijn vliegtuig naar Phuket te halen :)! Gelukkig heb ik het allemaal net gered!

Vlucht goed gegaan. Op mijn pickup op het vliegveld een behoorlijk poosje moeten wachten. Voor zover het romantische idee van iemand die je op wacht op het vliegveld met een bordje met je naam ;)! Uiteindelijk opgepikt en direct op de boot naar Ko Phi Phi gestapt. Het was nogal een behoorlijk heftig boottochtje van een uurtje of 4. Op Ko Phi Phi ingecheckt en even wat van het stadje bekeken. Mijn eigen hutje was niet helemaal wat je er van verwacht.. dus vanmorgen verhuisd naar een ander Hotel. Prijzen hier liggen een stuk hoger. Waar je in Chang Mai en Pai een kamer kunt huren voor tussen de 3 en 5 euro ben je hier zeker een eurotje of 10 verder.

Vandaag een boottocht rondom het eiland gemaakt. Het raften dat ik eerder gemist heb vandaag dubbel en dwars goed gemaakt op de onrrustige zee. We zijn naar de meest mooie stranden geweest. Van monkey beach tot het strand waar de film The Beach is opgenomen. En dat is niet voor niets :)! Verder veel gesnorkeld. Of alles hier altijd even verantwoordelijk gebeurd tijdens excursies durf ik te betwijfelen... maar gaaf zijn ze wel.

Vanavond even wat eten met iemand die ik gisteren op de boot ontmoet heb en even ergens wat drinken. En als het goed is... op tijd naar bed. Morgen vertrek ik richting Krabi. Ko Phi Phi is super mooi maar het weer is niet denderend en door de trip van vandaag heb ik alle moois wat hier te zien is bijna wel gezien. Het klinkt gek, nog maar anderhalve week te gaan en nog zoveel te doen. Dus probeer het haast gevoel uit te schakelen. Ik denk dat je altijd tijd te kort komt. Wat ik in Krabi ga doen weet ik nog niet. Bedoeling is iig om vanuit daar door te reizen naar Ko Tao.

Nog een paar grappige dingen die me te binnen schieten:
- Je mag hier ook nergens je wc papier in de wc dumpen...ieuw!
- Ze zijn hier dol op westerse muziek. Vooral de liefdesliedjes haha! Kan je wel vertellen dat je al die liedjes op een gegeven moment wel beu bent.

  • 30 September 2013 - 16:26

    Marian:

    Hallo meisie.
    Wat is het daar prachtig hé!! Ik heb natuurlijk al heel veel foto's gezien! Ik google wat af. Wat doe je daar toch geweldige ervaringen en indrukken op hou ze maar heel lang vast. Zeker voorlopig nog niet denken aan de terugreis! (dat doe ik wel ;))
    Geniet en haal er uit wat er in zit....GO for it! xxxx

  • 30 September 2013 - 17:34

    Wendy:

    haai Renee, ik volg je blog al vanaf het begin, maar nu pas de moeite genomen je een berichtje te sturen.. Wat een prachtreis tot nu toe! Ik ben jaloers hoor! Toen ik vanuit Australië terug naar Nederland ging had ik een overstap van 24 uur in Taiwan, daar ging voor mij een wereld open. Zelf dacht ik altijd dat ik Azië geen bal aan zou vinden, maar het was een hele belevenis! En als ik jou verhalen zo lees dan kan ik mijzelf er ook niet van weerhouden om alvast mijn volgende reis te plannen in die contreien. Dat kan pas als ik helemaal klaar ben met de therapie (nu een halfjaar deeltijd). Geniet nog van alles wat je daar meemaakt! Als je terug in Nederland bent hoop ik dat we snel weer eens af kunnen spreken, voor jou reisverhalen en een soort van mijn reisverhaal ;o)

  • 30 September 2013 - 19:13

    Jac:

    Alweer geweldig de manier waarop jij alles beschijft. Complimenten daarvoor. WC-papier; jij bent kennelijk nog nooit in Griekenland geweest? Daar s dat heel gewoon! Je vermaakt je heel best zie ik wel en nog "maar" 1.5 week tegoed! Hopelijk heb je nog bij terugkomst in Hollanda enige dagen rust tegoed. Anders zou zeker een of twee rustdagen inplannen! Maar vooral belangrijk is...GENIETEN!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 580
Totaal aantal bezoekers 10953

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: