Hoogtepunt - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Hoogtepunt - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Hoogtepunt

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

05 Oktober 2013 | Nederland, Tilburg

In mijn laatste blog schreef ik nog naar Krabi te gaan. Plannen hier kunnen zo snel veranderen :)! Op de boot naar Krabi heb ik besloten om door te reizen naar het Nationale Park Khao Sok. In Khao Sok heb ik direct een excursie geboekt voor een boottocht en trekking in het nationale park. 's Morgens vroeg op en vertrokken richting een van de mooiste gedeeltjes van het park. Het is werkelijk onbeschrijfelijk hoe ongelofelijk mooi dit gebied is. Het is een enorm meer dat een jaar of 30 geleden door de regering gecreerd is. De rotsen en bossen die boven het water uitkomen zijn enorm en enorm indrukwekkend. Het gebied is zeer uitgestrekt en als je om je heen kijkt zie je het ene na het andere mooie natuurschoon. Voor de mensen op fb... jullie hebben al wat foto's kunnen zien! De rest zal ik tzt hier oploaden. Na een boottocht van anderhalf uur (had voor mijn gevoel net zo goed een kwartiertje kunnen zijn) aangelegd voor de lunch. Maar alvorens nog even lekker gezwommen in het meer. Watertemperatuur is heerlijk. Voor de verkoeling zou het soms zelfs wel wat kouder mogen ;)! Na een heerlijke lunch zijn we te voet de jungle in gegaan. Veel geklouter en geploeter, maar o zo gaaf. Na 50 minuten kwamen we aan bij een van de grotten. Doordat het nu het regenseizoen is bestond de grot grotendeels uit een grote waterval. Dat weerhoudt er hier echter niemand van om de grot van binnen bekijken. Maar je gaat je toch enigsinds zorgen maken als de gids bij het binnen gaan van de grot een schietgebedje doet. In de grot hebben we de waterval beklommen. Op sommige punten stonden we tot ons borst in het water tegen de enorme kracht van de waterval te vechten. Maar we hebben het gered :)!Best link achteraf. Gelukkig kan ik goed zwemmen ;)! Na de grottentocht weer terug gehiked en met de boot de zelfde mooie tocht terug gevaren. Weer kennis gemaakt met een heel ander stukje natuur. Tevens een slang een
bloedzuiger en een paar aapjes gezien :)!

Misschien zijn het wat erg veel superlatieven en een beetje teveel van het goede... maar zou niet anders weten hoe ik deze trip moest omschrijven. Tot nu toe verruit de mooiste excursie die ik gedaan heb. Qua sfeer en plaats kan nog steeds niks tippen aan Pai.

Na Khao Sok ben ik vertrokken richting Ko Pangan. Een lange reis en zeker niet zo mooi als mijn vorige reizen. Maar je geeft je er hier gewoon aan over. Na een lange tocht ingecheckt bij een heel mooi resort waar Stefanie ook verbleef. Samen gezellig gegeten en de dag erna naar een van de mooie stranden geweest. We wilden nog een scooter huren aangezien het hier zo ontzettend rustig is, maar alle scooters hier worden verhuurd zonder verzekering. Uiteindelijk maar voor de " veilige" weg gekozen... de taxi.

Na een lekker dagje relaxen zijn we gisteren naar de Black Moon Party geweest. Een hele bijzondere ervaring. Op een Thais strand op je blote voetjes een biertje drinken en dansen op de muziek van ongetwijfeld een bekende Thaise DJ. De Neonverlichting en de neonbodypaints geven het zo'n gave uitstraling. Wij konden natuurlijk niet achterblijven en hebben ons ook laten beschilderen :)! Gelukkig ging het er makkelijk weer vanaf. De muziek, trance, was niet helemaal mijn ding, maar dat mocht de pret niet drukken.

Vandaag voor het eerst echt een regendag. Er zat dan ook niks anders op als het nemen van een goeie thaise massage, een pedicure en manicure aan het strand. Heel vervelend allemaal :)! Meteen even van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn blog bij te werken en om mijn boek uit te lezen. Morgen om 7.30 word ik opgehaald om mijn Ferry richting Ko Tao te halen. Mijn een na laatste bestemming al weer! Wat vliegt de tijd.... aan de andere kant nog steeds 25% van mijn vakantie over om lekker te genieten :)! Ik hoop wel dat het weer morgen toch wat beter is. Twee dagen me zelf in de watten laten leggen zie ik ook niet zitten ;)!

  • 05 Oktober 2013 - 20:26

    Marian:

    Hey meiis. Weer een verhaal om van te smullen. Vanaf nu staat thailand ook op mijn wensenlijstje!!! Heerlijk vandaag je stem even gehoord te hebben. Maak van je laatste kwartje een fortuin en geniet!!!! Xxxxxxx

  • 05 Oktober 2013 - 22:11

    Jac:

    Tussen de regels door te lezen, denk ik, dat het alleen reizen en op jezelf aangewezen zijn, jou heel goed bevalt! Of niet soms? Heerlijk 'jezelf tegen kunnen komen', tegen grenzen aanlopen of juist niet, een gouden ervaring!
    Tja en die superlatieven Renee; gewoon doorgaan daarmee want volgens de foto's en jouw verhalen is het ook zo!

  • 09 Oktober 2013 - 22:45

    Meriam En Cees:

    Hoi die stoere Renée. Hier dan eindelijk een berichtje van ons. Nu onze vakantie er op zit en de computer weer normaal werkt, zijn we er voor gaan zitten om jouw reisverslagen te lezen. Ze lezen heerlijk weg en in onze gedachten zien we de mooiste plaatjes voorbij komen. Fijn dat je zo aan 't genieten bent en alles voorspoedig verloopt, ook met je gezondheid. Nog een aantal dagen te gaan dus neem 't er nog even van. Alvast een voorspoedige terugreis toegewenst en we kijken erg uit naar jouw verhalen en foto's. Vele groetjes van Meriam en Cees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 324
Totaal aantal bezoekers 10946

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: