Held op sokken - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Held op sokken - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Held op sokken

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

27 September 2013 | Nederland, Tilburg

Na mijn laatste blog ben ik richting Pai vertrokken. Na een supermooie busrit van een uurtje of 4 aangekomen in dit mooie, relatief kleine stadje. Wat opstart problemen met volle hostels etc., maar uiteindelijk een superschattig bamboohutje gevonden. Een klein minpuntje... een behoorlijk stukkie buiten alle bedrijvigheid en een donkere weg er naar toe. Na de eerste avond verhuisd naar een leuk guesthouse in het centrum. Pai is voor mij, tot nu toe, vooral lekker relaxen, genieten van het lekkere eten en 's avonds een biertje drinken in een van de vele gezellige cafeetjes! Heel bijzonder... alles sluit hier om 24.00. Echt aan het bijtanken dus ;)! In Pai veel leuke mensen ontmoet of weer tegengekomen. Iedereen schijnt hier even wat gas terug te nemen om te genieten van de relaxte sfeer die er in dit stadje hangt. In Pai huurt nagenoeg iedereen een scooter om meer van de omgeving te zien. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen dit toch maar niet te doen. Minstens 1 op de 10 toeristen is hier betrokken bij een ongeval. Het aantal mensen dat je tegenkomt met gips of verband is echt niet normaal. Vooral omdat ik er in mijn eentje er op uit zou gaan, toch maar voor de veilige weg gekozen.

Natuurlijk heb ik ook nog wel wat van de omgeving gezien. Woensdag ben ik met een gids de omgeving in geweest. We hebben wederom een prachtige tempel bezocht, een mega indrukwekkende canyon, een grote waterval, een van de vele mooie viewpoints en geknuffeld met een olifant. Dat was nog veel indrukwekkender als mijn eerdere contact met deze prachtige enorme reuzen. Hij sloeg zijn slurf om me heen zodat we samen leuk op de foto konden :)! Helaas is het nog steeds niet mogelijk om foto's te uploaden, maar zodra ik terug ben ga ik dat zeker alsnog doen.

Gisteravond voor het eerst echt gegeten op de foodmarkt. Super lekkere sushi, heerlijke gebbqde spiezen, super lekkere shakes en nog veel meer. Eten is hier zo ontzettend goedkoop. 5 sushies (of hoe je dat ook noemt) voor 25 Bath... dat is nog geen euro.

Vandaag zou ik eigenlijk gaan raften, maar omdat het laag seizoen is, was er te weinig animo. Ff balen, maar eigenlijk vind ik het helemaal niet erg om nog lekker een dagje niet al te veel te doen :)!

Morgen vertrek ik weer richting Chang Mai. Hier blijf ik nog een nachtje en dan vlieg ik naar Phuket, vanaf waar ik naar de Ferry word gebracht naar Ko Phi Phi. Heel grappig, als ik uit het vliegveld kom, moet ik iemand zoeken met een bordje met mijn naam erop. Hoezo reizen in stijl haha. Voel me echt wel een VIP. Ontzettend veel zin in. Het weer in Ko Phi Phi schijnt niet al te best te zijn, maar omdat het bekend staat als het mooiste eiland wil ik hier toch graag even een kijkje gaan nemen. Na Ko Phi Phi door naar een van de andere eilanden. Bijna iedereen die hier nu in Pai verblijft vertrekt hierna richting Laos.

Het weer hier in het noorden is heel erg wisseld. De eerste keer dat ik echt een beetje last heb van het regenseizoen. Maar dat mag de pret absoluut niet drukken.

Nog een paar leuke wist je datjes:

- Ze rijden hier aan de linkse kant van de weg (wist ik dus echt niet).
Het is me ook al meerdere keren gebeurd dat ik plaats wilde nemen op de bestuurdersplaats :)! Dit tot groot plezier van mijn medereizigers.
- Een pakje sigaretten, een biertje en een avondmaaltijd zijn hier ongeveer even duur.
- De Thaise taal is zo ontzettend moeilijk. Na bijna twee weken kom ik nog niet verder als een woordje of 10.
- Je hier heel makkelijk overal je was kunt laten doen. Net mijn was opgehaald... kostte toch wel 0,75 euro om het gewassen en gevouwen weer op te kunnen halen. Kunnen ze zoiets ook niet in Nederland beginnen (voor hetzelfde geld dan he)?
- 1 euro ongeveer 40 bath is. Het grootste briefgeld dat ze hebben is 1000 bath.
- Ik echt dacht dat ik heel minimaal had ingepakt, maar minimaal meer als de helft thuis had kunnen laten.

Zo volgens mij ben ik wel weer redelijk bij :)!



  • 27 September 2013 - 08:57

    Mamarian:

    Hey meis.
    Je weet nu was je te doen staat als je terug bent...je begint je eigen wasserette. Ik denk dat er heel veel animo voor is en heb je snel genoeg geld om nog zo een mooie reis te maken. €0.75 tikt lekker aan.
    Leuk dat je allerlei mensen tegen komt en dat je zulke mooie trips maakt. Groot gelijk dat je je niet laat weerhouden door het weer en gewoon lekker toch naar Ko Phi Phi gaat. Hier moeten we het al doen met een plaatselijke nachtvorst maar overdag is het heerlijk!
    Jammer dat je geen foto's kunt uploaden maar gelukkig schrijf je zo beeldend dat ik de plaatjes wel voor me zie en kunnen we straks als je weer thuis bent je heerlijke reis nog een keer beleven door samen naar de plaatjes te kijken!
    Lieve schat ga door met smullen van je prachtige ervaringen!!!
    Dikke kussssssssssssss

  • 27 September 2013 - 08:59

    Marian:

    PS een held op sokken zou zo een reis niet maken!! Conclusie.....?
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 27 September 2013 - 11:31

    Vinnie :

    Renee, laat ff weten als je onderdak in Phuket nodig hebt. Mijn neef heeft daar een hotel, restaurant en een hele behulpzame (schoon) familie!

  • 27 September 2013 - 16:20

    Manon:

    Heej sissie!, (niet sissy alsin mietje want ik vind je juist heel dapper!!!)
    Wat ontzettend leuk weer iets van je te lezen. Geniet elke keer weer. En wat was het bijzonder om je zelfs even te spreken, het voelde alsof er een beroemdheid belde. Is nu natuurlijk ook wel een beetje zo.
    Heel veel plezier en tot de volgende knoop!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 28 September 2013 - 13:07

    Jac:

    Geweldig zo'n prachtig land met zoveel bezienswaardigheden en een overweldigende natuur, voor zo weinig geld om te leven! Is er ook veel verschil tussen prijzen 'in de stad' en op het platte land? Lijkt me wel! In China in ieder geval wel. Beijing was het duurst en Tibet het goedkoopst! Dat geldt ook voor de hostels, wat betaal jij nu voor een nacht?
    Verder; ga zo door en blijf genieten!! Erg leuk om je om deze manieren te kunnen volgen!

  • 28 September 2013 - 15:04

    Jolanda:

    Hey Renee,

    Weer erg leuk om je verhaal te lezen.
    Zo een andere wereld waar je dan bent he?
    Maar dat maakt het juist zo ontzettende leuk van het land en het reizen!!
    Geniet er nog van met volle teugen en ben benieuwd naar de rest van je foto's
    xx Jolanda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 341
Totaal aantal bezoekers 10950

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: