Vacatures - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu Vacatures - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Renée Wijermars - WaarBenJij.nu

Vacatures

Door: Renee

Blijf op de hoogte en volg Renée

16 Oktober 2014 | Indonesië, Kuta

En dan ben ik ineens alweer aanbeland bij mijn allerlaatste reisupdate :)!Maandag vertrokken naar Ubud waar we ingecheckt hebben (Patrick, Kim en ik) in een super mooi hotel!Althans voor mij haha!Ik heb een super mooi huisje...een soort van mini tempeltje..gekregen tegenover het zwembad!De kamer van Patrick en Kim was alleen beduidend minder!Toen ze in de eerste nacht ook nog last bleken te hebben van de befaamde bedbugs zijn ze verhuisd naar een hotel iets verderop!De eerste dag hebben we lekker rondgelopen, hebben we genoten van een massage en zijn we heerlijk uit eten geweest!Tevens een taxi geregeld die ons op dinsdag de omgeving van Ubud zou laten zien!S morgens om 9 uur vertrokken we richting de koffieplantage!Indonesie is rijk aan deze en andere plantages en onder andere de duurste koffie ter wereld wordt hier gemaakt!Namelijk de welbekende Luwak koffie!De luwak koffie is vernoemd naar de kat die de koffie bonen eet en vervolgens weer uitpoept...na dit proces wordt er koffie van gemaakt!En eerlijk is eerlijk....het is een lekker bakkie leut!Tevens ben ik er achtergekomen dat cacao aan een boom groeit en een ananas blijkbaar niet :$!Je kunt niet alles weten toch ;)?Na de koffieplantages op naar een tempel aan het meer!De fotos spreken boekdelen, wederom prachtig!Onderweg nog gestopt bij het grootste rijstterras van Bali...adembenemend!Het mooie ervan vind ik tevens dat zo'n rijstterras toebehoord aan een heel dorp en dus niet van 1 iemand is!Het is een gedeelde verantwoordelijkheid en zo gaan ze er ook mee om!Van de rijst naar nog een tempel voor de zonsondergang!Het gave van deze tempel is dat hij gedeeltelijk in zee ligt...dit geeft natuurlijk een mooie zonsondergang!En op het moment dat de zon onder ging vlogen er direct naast ons duizenden vleermuizen uit 1 van de grotten!Wauw!Met onze neus in de boter :)!Woensdag was het helaas alweer tijd om afscheid te nemen van mijn reisbuddies...zelfs na een paar dagen samen optrekken is dat iets wat best zwaar kan vallen!Je deelt in die dagen alles met elkaar en raakt ook echt aan mensen gehecht!Maar een goodbye is geen adieu en we zullen zeker nog contact hebben!Wat hebben we een lol gehad!Na het afscheid heb ik koers gezet naar Monkey Forest...de naam zegt het al...hier kun je aapies kijken!Aangezien ik de Apenheul al leuk vind, was dit helemaal feest!Niet alleen vanwege de vele apen maar ook door het prachtige bos en tempels die dit gebied herbergt!Je kijkt alleen wel een beetje raar op als ze te midden van zo'n toeristenattractie een graf aan het graven zijn!Vaak worden de doden hier eerst begraven zodat de familie geld kan sparen voor een grote ceremonie rondom een crematie...vaak duurt het meer als 5 jaar voordat ze dit geld bij elkaar hebben en in stijl definitief afscheid kunnen nemen van hun dierbaren!Na de crematie worden ze uitgestrooid in de oceaan!In tegenstelling tot de andere eilanden staat Bali bol van de ceremoniele aangelegenheden...dat heeft er alles mee te maken dat Bali hindoeistisch is en de rest van indonesie niet!Zo worden bij zowel de jongens als de meisjes hun tanden geveild op hun 17e verjaardag om zich te laten ontdoen van kwade geesten en slapen net getrouwde stellen een maand en 7 dagen in het huis van hun ouders alvorens ze intrek nemen in hun eigen huis!Na de aapjes lekker gerelaxd!Vanmorgen wederom op tijd vertrokken om te gaan mountainbiken...een leuke tocht van 35 km door de binnenlanden van Bali!Het bijzonderste was dat de gids ons mee nam naar zijn eigen dorp!Familieleden wonen bij elkaar in een combound en hebben een gedeelde keuken...of nou ja een overkapping waar de potten en de pannen staan en waar het vuur gemaakt wordt!Hoe arm ze ook zijn, alle combounds hebben hun eigen tempel!Na de tocht even lekker gezwommen en mijn laatste massage en manicure gehad!Ik blijk toch meer een dametje te zijn als ik dacht haha!Als ik straks thuis weer thuis ben heb ik dan ook nog wel wat vacatures!Ik zoek een masseur die om de dag voor 5 euro een full body (bijna) massage wil geven, voor iedere 2 weken iemand voor een manicure/pedicure voor een eurotje of 4, een kok die iedere dag een heerlijke maaltijd voor me bereid voor 6 euro incl drinken en een privechauffeur die me voor een schijntje overal naar toe wil brengen!Ik zie de sollicitaties graag binnenkomen :)!Vanavond ga ik nog even uit eten en naar een balinese dansvoorstelling...waarna morgen om 11 uur mijn lange reis huiswaards begint!Zaterdag om 13.30 zet ik weer voet op nederlandse aarde!Iedereen heel erg bedankt voor al jullie leuke reacties, mailtjes, likes en appjes!Na een top vakantie straks ook blij om weer thuis te zijn!

  • 16 Oktober 2014 - 12:43

    Marja:

    Leuk verslag weer Renee, ik herken ook het e.e.a. Van Nicole's reis. Veilige terugreis gewenst en succes met het verwerken van alle sollicitaties, al zullen dat er niet veel zijn ben ik bang

  • 16 Oktober 2014 - 14:21

    Mamarian:

    Je auto staat voor de deur al klaar,hij doet het! Poes kees hebben we op de koffiebonen laten poepen dus dat komt ook goed. Het lekkerste bakske leut wat je maar wensen kunt! Vacatures zijn opgevuld je komt gewoon weer thuis wonen. Kortom we zijn helemaal klaar voor je.
    Lieve schat een hele goeie reis en tot ZATERDAGGGG!!!xxxxx

  • 16 Oktober 2014 - 20:32

    Jac:

    Wat een mooi afsluitend verslag! Ik lees en ervaar daaraan dat je met volle teugen geniet en met enige weemoed terug zult denken aan deze fantastische reis! Lieve Renee een heel voorspoedige terugreis toegewenst en tot ziens in ?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Renée

Actief sinds 04 Sept. 2013
Verslag gelezen: 1993
Totaal aantal bezoekers 10902

Voorgaande reizen:

21 September 2014 - 19 Oktober 2014

Indonesie :)!

14 September 2013 - 12 Oktober 2013

Op naar Thailand

Landen bezocht: